söndag 27 november 2011

Kommentar till Turskola

Hej Nu är det slut och här några kommentarer...
I Turskolan har jag varje månad presenterats för ett nytt fantastiskt verktyg och även provat på att använda dem. Några har fastnat hos mig mer, och min medvetenhet kring vad jag gör respektive inte gör, har ökat. Som t ex att sätta mål - jättesvårt men nödvändigt för mig för att nå framgång/lycka/tur. Förut satte jag mål, tyckte jag. Nu förstår jag att det handlade mer om visioner och fantasier - icke mätbara. Att ta små konkreta steg framåt, mätbara delmål, ger mig mer känslan av tillfredsställelse och framtidstro - "tur" i livet!
Tack Turskolan och Claes Beckman för möjligheten till livsförhöjande perspektiv. Och tack framförallt till mig själv som gjorde det på allvar, och nu har detta kloka att återvända till vid behov, resten av livet!:-)
och
Turskolan har gjort mig mer fokuserad och mer reflekterande över mitt eget beteende. Säger oftare ja till det jag vill och oftare nej till det jag inte vill. Har jag fått mera tur, ja än har jag inte vunnit på Triss:), men helt klart har jag fått mer flyt och flow i både arbetet och i livet. Tack Claes för din generositet och klokskap och tack alla kära Tur-kamrater för att jag fick lära känna er

Inga kommentarer: